Website, sociale media, brochure en film

Om de marketing en communicatie verder te professionaliseren, zijn we met het volgende bezig: verbetering vindbaarheid website, social media campagne, minibrochure en promotiefilm. Zoals in de vorige nieuwsbrief is omschreven, ligt de focus dit jaar op het verhogen van de naamsbekendheid en het laden van het imago van Toerisme De Baronie.

Toerisme De Baronie staat voor een bourgondische beleving

Deze beleving willen we graag overbrengen in onze communicatie, waarbij de nadruk ligt op het verhogen van de naamsbekendheid en het laden van het imago van Toerisme De Baronie. Zo lang onze doelgroep Toerisme De Baronie niet kent, of van het bestaan af weet, weten ze ons ook niet te vinden. Het grootste gedeelte van onze doelgroep bestaat uit recreanten die een dagje of weekendje komen fietsen of wandelen in onze regio.

Wat is de boodschap: waar staat Toerisme De Baronie voor?
  • Bourgondisch beleven
  • Het kleine genieten
  • ’T goeie van Brabant
  • Brabantse gezelligheid en gastvrijheid
  • Puur
  • Ideale uitvalsbasis in een groene en veelzijdige omgeving
Hoe brengen we deze boodschap over?

Dat willen we vooral bereiken via social media, zoals Facebook en Instagram. Via berichten, advertenties, filmpjes, blogs en vlogs proberen we een zo groot mogelijk bereik onder de doelgroep te krijgen.

Verbetering vindbaarheid website en restyling ledenpagina’s 

Om ervoor te zorgen dat onze website (www.toerismedebaronie.nl) beter wordt gevonden, wordt er geïnvesteerd in GoogleAdWords. Ook worden de ledenpagina’s opnieuw vormgegeven, zodat er meer ruimte komt voor een persoonlijke touch.

Social media campagne

Facebook wordt nu met name ingezet als een verlengstuk van de evenementenagenda, terwijl Facebook veel meer mogelijkheden biedt. De rode draad van de online campagne is de Toerisme De Baronie-beleving; het kleine genieten. Deze beleving brengen we steeds in beeld, door middel van mooie foto’s, videoproducties, die ondersteund worden met een krachtige boodschap.

Korte videofilmpjes

De intentie is om een aantal korte videofilmpjes van max. 30 seconden te maken (teasers), die zowel op Facebook als op de website worden geplaatst. De bezoeker wordt geprikkeld om verder te klikken, om meer te weten te komen over Toerisme De Baronie, zodat duidelijk wordt wat Toerisme De Baronie inhoudt en waar het voor staat. Met het uiteindelijke doel dat ze hier een dagje komen fietsen of een meerdaags verblijf boeken. Naast de reguliere (niet-betaalde) Facebook-berichten, gaan we ook adverteren op Facebook. Je kunt dan gericht bepaalde doelgroepen bereiken. Ook wordt Instagram als communicatiekanaal ingezet.

Maandthema’s

De Toerisme De Baronie-boodschap spitsen we elke maand toe op een toepasselijk thema.

Juni: fietsen
Het landelijke thema ‘meimaand fietsmaand’ trekken we door tot in juni. Alle promotie heeft dan een (in)directe link met fietsen. Denk aan mooie fietsroutes, fietsverhuur, arrangementen, evenementen, etc. En het fijne en vrije gevoel van fietsen door de natuur, met de wind door je haren en de zon op je gezicht.

Juli: gezelligheid
Met de start van de zomervakantie in juli, breekt er een gezellige tijd aan. Er is van alles te doen: jaarmarkten, optredens en evenementen, zoals de Annafeesten in Molenschot, Acht van Chaam en de Tilburgse kermis.

Augustus: goed eten en drinken
Brabant staat dit jaar in het teken van ‘We Are Food’. Tien Brabantse keukens krijgen dit jaar het podium, waaronder die van gemeente Alphen-Chaam. Toerisme De Baronie sluit hierop aan met streekgerechten, eerlijk eten, braderieën, boerendagen, arrangementen, etc. De afgelopen weken zijn er al wat activiteiten op het gebied van eten en drinken geweest. In Alphen werd op 19 mei de wandel- en fietsroute We Are Food Alphen georganiseerd, één van de deelnemers was Landgoed de Hoevens. Op Tweede Pinksterdag zoomde ‘Verrassend Dongen’ in op eten en drinken, museum de Looierij deed toen mee. En aanstaande zondag (27 mei) kon je de We Are Food Chaamroute fietsen of wandelen, Boerderijterras Toontje Schoen was toen één van de participanten.

September: natuur
In september, de oogstmaand, laten bomen hun fruit los en de blaadjes beginnen al langzaam te verkleuren. Ook wordt het al wat kouder, maar in de natuur is het nog steeds goed toeven.

Oktober: wandelen
De bossen zijn prachtig, bontgekleurd in de herfst, heerlijk om er dan doorheen te struinen met het hele gezin. Onderweg is het genieten van paddenstoelen, felgekleurde bladeren, kastanjes, beukenootjes en andere natuurschatten. Met als afsluiting een lekker bockbiertje of warme chocolademelk met slagroom!

Minibrochure

De laatste hand wordt gelegd aan de minibrochure, waarin de Toerisme De Baronie-beleving wordt toegelicht en de lezer aan de hand van verschillende fiets- en wandelroutes door onze regio wordt geleid. De verwachting is dat de brochures begin juni gereed zijn. Ze worden niet huis-aan-huis (zoals het magazine) verspreid, maar onder jullie als leden. Aan jullie dan het verzoek om de brochures onder jullie gasten te verspreiden en ze hiermee als extra service een routegids voor onze regio te bieden! Laat per e-mail weten hoeveel brochures je (gratis!!) wilt ontvangen, door een mailtje te sturen naar [email protected] o.v.v. brochure.

Promotiefilm

Uiteindelijk is het de bedoeling om de korte videofilmpjes, zoals eerder omgeschreven, te monteren tot een professionele promotiefilm. Deze promotiefilm mag je gebruiken op je eigen website of beeldschermen op je locatie. De verwachting is dat deze medio najaar 2018 gereed is. Omdat de focus op het creëren van een beleving ligt, is het onmogelijk om alle leden afzonderlijk in beeld te brengen. Wel zorgen we ervoor dat het Toerisme De Baronie-gebied (gemeente Gilze-Rijen, Alphen-Chaam, Dorst en Riel) zo compleet mogelijk wordt gepresenteerd.

Wil jij jouw bedrijf, arrangement, aanbieding of evenement extra aandacht geven? Dat kan!

Het is mogelijk om voor je eigen promotiecampagne aan te haken op de maandthema’s. Heb je een leuk verhaal over jouw bedrijf of activiteit, mooie foto’s of filmpjes? Stuur deze door naar [email protected] en wij proberen ze te integreren in het geheel. Heb je andere vragen, opmerkingen of tips, laat ze ons ook per e-mail weten. Wij zijn blij met jouw feedback!

Samen kunnen we de promotiecampagne van Toerisme De Baronie een persoonlijke kleur geven. Pak die kans!