Marketingcampagne in volle gang!

Toerisme De Baronie staat voor een bourgondische beleving

Deze beleving willen we graag overbrengen in onze communicatie, waarbij de nadruk ligt op het verhogen van de naamsbekendheid en het laden van het imago van Toerisme De Baronie. Zo lang onze doelgroep Toerisme De Baronie niet kent, of van het bestaan af weet, weten ze ons ook niet te vinden. Het grootste gedeelte van onze doelgroep bestaat uit recreanten die een dagje of weekendje komen fietsen of wandelen in onze regio.

Marketingcommunicatie-activiteiten

Om de marketing en communicatie verder te te professionaliseren, hebben we de afgelopen periode onderstaande activiteiten uitgevoerd.

Minibrochure, die aan gasten verstrekt kan worden (ook digitaal te bekijken via de aanklikbare link). De brochure kan nog steeds besteld worden via [email protected]. Maak hiervan gebruik!

Artikelen in de Zomerkrant van Uitgeverij Em de Jongh in de regio (uitgave in week 25 en 30)
De Zomerkranten staan boordevol recreatietips, dagjes uit en de vele bezienswaardigheden in onze regio. De totale oplage bedroeg ruim 215.000 exemplaren.

Campagne Social Media
Diverse video’s en vlogs zijn gemaakt om de Toerisme De Baronie-beleving over te brengen. Deze beleving creëren we met elkaar, het unieke aanbod van elke Toerisme De Baronie-ondernemer draagt hieraan bij. Daarom willen we ook jullie als Toerisme De Baronie-ondernemers – gelinkt aan het maandthema – veel meer laten zien: wie zijn jullie en wat hebben jullie de toerist te bieden. Diverse bedrijven hebben we dan ook gepromoot op Facebook en ook deze berichten zijn heel goed bekeken en gedeeld! Ons streven is om elke ondernemer aan bod te laten komen, iedereen krijgt gelijke kansen! De maandthema’s van juni en juli waren fietsen en gezelligheid. Augustus staat in het teken van eten en drinken, het thema van september is natuur en in oktober wordt de campagne afgesloten met het thema wandelen.

Geplaatste video’s en vlogs
– Chaamse Bossen, Van Boxel Tweewielers, eetcafé d’n Brooy en interview boswachter Liza van Velzen (4100 keer bekeken, 80 likes, 32 keer gedeeld)
Boswachterij Dorst en Jacobushoeve (3100 keer bekeken, 50 likes, 12 keer gedeeld)
Sint-Anneke en café ’t Engeltje (8600 keer bekeken, 80 likes, 79 keer gedeeld)

Gepromote Toerisme De Baronie-ondernemers op Facebook
– Toerisme De Baronie win-, like en deelactie bij De Steengroeve (Chaam). Dat was echt een succes, bericht is massaal gedeeld en geliked! (6608 keer bekeken, 274 likes en 206 keer gedeeld). Nogmaals dank Marco en Vanessa van De Steengroeve voor de bijdrage aan deze leuke actie!
– Boerderijterras Bij Toontje Schoen (Chaam)
– Brasserie Schutterslust (Molenschot)
– Café-zalen De Hooikar (Gilze)
– B&B Boeren Burgers Buitenlui (Molenschot)
– RCN Vakantiepark De Flaasbloem (Chaam)
– Recreatiepark ’t Zand (Alphen)
– B&B ‘in Gils’ (Gilze)
– Minicamping Wilgenweide (Gilze)
– Hoeve De Lakenvelder (Gilze)

Wil jij jouw bedrijf, arrangement, aanbieding of evenement extra aandacht geven? Dat kan!
Het is mogelijk om voor je eigen promotiecampagne aan te haken op de maandthema’s. Heb je een leuk verhaal over jouw bedrijf of activiteit, mooie foto’s of filmpjes? Stuur deze door naar [email protected] en wij proberen ze te integreren in het geheel. Heb je andere vragen, opmerkingen of tips, laat ze ons ook per e-mail weten. Wij zijn blij met jouw feedback!

Instagram en YouTube

De accounts van Instagram en YouTube van Toerisme De Baronie zijn ook verder ingericht, zodat we nog meer volgers kunnen bereiken.

Website

De homepage van www.toerismedebaronie.nl is verbeterd, verduidelijkt en gerestyled, zodat onze webbezoekers beter geïnformeerd worden en getriggerd worden om door te klikken. Ook de evenementenkalender is geoptimaliseerd: het jaartal is aan de evenementen toegevoegd (voorkomt verwarring) en de optie is toegevoegd om langlopende evenementen (bijvoorbeeld exposities, cursussen, trainingen, etc.) in een aparte kolom links van de reguliere evenementen te plaatsen. Anders blijven deze langlopende evenementen bovenaan de kalender staan en worden andere evenementen over het hoofd gezien.